Asiakasymmärryksen kehittäminen

Asiakkuuksien kasvattaminen ja kehittäminen alkaa asiakasymmärryksestä.

”Me emme ymmärrä
asiakkaitamme riittävästi.”

Mikäli oheinen lause kuulostaa tutulta, on syytä aidosti pysähtyä aiheen äärelle ja kysyä, johdammeko ja kehitämmeko asiakkuuksiamme tiedon vai tuntemuksien pohjalta?

Asiakasymmärrys (customer insight) muodostuu tiedosta, tulkinnoista ja näkemyksistä nykyisten ja potentiaalisten asiakkaiden käyttäytymisestä, tarpeista, tavoitteista ja ongelmista. Asiakasymmärrys tarkoittaa siis yrityksen kyvykkyyksiä nähdä liiketoimintansa asiakkaan näkökulmasta ja toimia sen mukaisesti.

Asiakasymmärrys ei siis ole vain lisäarvoa tuottava tekijä, vaan kriittinen osa liiketoiminnan menestystä. Yritykset, jotka ymmärtävät asiakkaitaan paremmin kuin kilpailijansa, ovat aina askeleen edellä. Me Factionilla autamme asiakkaita ymmärtämään syvällisemmin asiakkaitaan ja kohdistamaan siten kaupalliset toimenpiteet oikein.

 

Asiakkuuksiin liittyvät ratkaisut:

  • Strateginen asiakasymmärrys
  • Kohderyhmien määrittelyt ja segmentoinnit
  • Asiakaskokemuksen johtaminen ja mittaristot
  • Asiakasarvon kiteytys ja erottautumistekijät
  • Asiakkuussuunnitelmat ja asiakaskohtainen myynti

Jutellaanko tarkemmin?

Haluaisitko kuulla aiheesta lisää?

Ota yhteyttä niin jutellaan.

Ota yhteyttä